Golf MK4:
Nazwa modelu: 1J
Lata produkcji: 1997 – 2003
Produkowany w wersjach: dwu oraz cztero-drzwiowej, dwu i cztero-drzwiowy sedan (Bora), Variant – także Bora (kombi)
Najszybsza wersja: R32 242km (0-100 – 6.6s, vmax: 247km/h, 1/4mili: 15s – amerykańska wersja robi prawdopodobnie wysokie 13tki nawet!)
Lata produkcji: 1997 – 2003
Produkowany w wersjach: dwu oraz cztero-drzwiowej, dwu i cztero-drzwiowy sedan (Bora), Variant – także Bora (kombi)
Najszybsza wersja: R32 242km (0-100 – 6.6s, vmax: 247km/h, 1/4mili: 15s – amerykańska wersja robi prawdopodobnie wysokie 13tki nawet!)
Wrzesień 1997 roku to premiera czwartej generacji VW Golfa na targach IAA we Frankfurcie. Nowe nowoczesne silniki dla wersji GTI: 1.8T 20V 150KM ze sprężarką firmy Garett, 2.3 V5 150KM. Pierwszy silnik czterocylindrowy o pięciu zaworach na cylinder oraz pierwszy silnik pięciocylindrowy w tej klasie samochodów. Całkowicie ocynkowane nadwozie z 12-letnią gwarancją na perforację (przerdzewienie). Doskonała jakość wykończenia oraz materiałów wzięte wprost z Audi. W maju 1999 roku debiutuje wersja Kombi. Luty 2001 roku pojawiają się w ofercie silniki z pompowtryskiwaczami o mocach odpowiednio: 101, 115, 130 i 150koni.
W marciu 1998 roku trzecia generacja modelu cabrio otrzymuje przód z MK4 oraz kilka elementów tyłu i wnętrza.
W marciu 1998 roku trzecia generacja modelu cabrio otrzymuje przód z MK4 oraz kilka elementów tyłu i wnętrza.
(Volkswagen Golf MK4 Cabrio)
Od lipca 1998 rusza sprzedaż golfa czwartej generacji wyposażonego w napęd 4motion (ze sprzęgłem Haldex) napędzanego na obie osie. Początkowo z silnikiem 1.8 20v 125km. W kwietniu 1999 roku debiutuje silnik 1.9 TDI PD 115km, czyli diesel wyposażony w pompowtryskiwacze. W sierpniu przedstawiony zostaje model Kombi. Luty 2000 roku to jedna z poważniejszych wpadek serwisowych VW, 1900 aut wyposażonych w silniki z pompowtryskiwaczami o mocy 115 zostaje odesłanych do serwisu w celu naprawy silników (problemy z tłokami?). We wrześniu 2000roku zostaje wyprodukowany 20milionowy Golf. Maj 2001 to nowy silnik – 130konny TDI, w listopadzie zostaje wstrzymana produkcja modelu Cabrio.
Sierpień 2002 to pojawienie się modelu R32.
(Volkswagen Golf R32 wersja US)
We wrześniu 2003 pojawia się ostatnia edycja specjalna – Edition.
W lutym 2004 roku model R32 rozpoczyna podbój USA.
Ciekawostki: W 1999 roku nowego Gofa IV generacji kupuje kardynał Joseph Ratzinger, sprzedaje go w 2005 roku, niedługo po ogłoszeniu Josepha Raztingera nowym Zwierzchnikiem Stolicy Apostolskiej auto zostaje sprzedane na ebayu przez anonimowego sprzedawcę za ponad ćwierć miliona euro!
Volkswagen Golf MK4 otrzymał II miejce w konkursie na Samochód Roku 1998.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz